2001 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 2013 2014

 

Gyúró | Kaposújlak | Szolnok | Bőny | Érsekújvár | NB. | Jakabszállás | Gödöllő | EFRC 2011 Dunakeszi

 

MAGYAR RALLY KUPA

2011.

Összesített eredménylista

 

 

  Pilóta / navigátor Gyúró Kaposújlak Szolnok Bőny Érsekújvár NB. 3. Jakabszállás Gödöllő Össz.
hely pont hely pont hely pont hely pont hely pont hely pont hely pont hely pont pont
1. Mayer Béla - Havlin Péter 1 20 1 20 1 20 1 20 1 20 3 15 N
N
100
2. Nemes Sándor - Muráti Judit - Bartolf Richard 2 17 3 15 3 15 5 11 2 17 1 20 1 20 2 17 91
3. Kocsi H. Krisztián - Bende Zoltán - György Attila 4 13 2 17 9 3 2 17 3 15 4 13 5 11 1 20 82
4. Hegedűs Olivér - Vincze Péter 5 11 4 13 2 17 6 9 N   5 11 8 5 5 11 63
5. Benedek János - Filemon Edina N   N   4 13 9 3 6 9 N   3 15 4 13 53
5. Földi Zoltán - Molnár Mihály - Horti Orsolya 3 15 6 9 8 5 3 15 12
N
6 9 8 5 53
7. Zamecsnik Péter Dr - Zorkóczy Krisztián 7 7 5 11 5 11 7 7 N   8 5 N   10 1 41
8. Németh Gergely - Kardos Ildikó 11   7 7 10 1 10 1 5 11 9 3 4 13 7 7 41
9. Strahl István - Noth Péter 8 5 N   6 9 4 13 N   N   10 1 6 9 37
10. Franczer Attila - Cseke Attila - Bary László 12   N   N   N   9 3 N   2 17 3 15 35
11. Gögh József - Krátky Márk 13
13   7 7 13   4 13 7 7 7 7 N   34
12. Marcus Ciesielski - Astrid Ciesielski N   N   N   N   N   2 17 N   N   17
13. Manfred Kunschitz - Heinz Perner N   8 5 N   N   N   6 9 N   N   14
14. Bary László - Hennel Sándor 6 9 11
N
N
11
10 1 11
N
10
15. Deák Zoltán - Noe Brigitta - Kiss Miklós - Trencsényi Csaba 14   12   13   12   7 7 12   13   9 3 10
16.

Hauser Gábor - Németh János Pál -

Franczer Attila

N
10 1 11
8 5 N
N
9 3 11
9
17. Stark Gáspár - Biliczky István - Kontra József 9 3 9 3 12
N
N
N
12
N
6
18. Szabó Ádám - Horti Orsolya N   N   N   14   8 5 11   N   N   5
19. Matusz Balázs - Nagy Gyula 10 1 N   N   11   10 1 N   N   N   2
  Ignácz Ervin - Szabó Csaba N   N   14   N   N   N   N   N    
                                     

Magyarázat:

N = a futamon nem indult

8. Rally Repülős Európa Bajnokság
ERFC 2011.
Dunakeszi

Kedves Rally Repülők!

Véget ért a magyar sportrepülés legmagasabb szintű idei rendezvénye, a 8. Rally Repülő Európa Bajnokság.
A verseny részletes értékelése még korai, most csak a díjkiosztó ünnepségen elhangzott beszédemet osztom meg veletek.

A FAI által delegált nemzetközi zsüri jóváhagyta a versenyt, és hivatalosan elfogadta az eredményeket.
25 éve űzöm ezt a sportot, sok nemzetközi versenyen jártam, így magabiztosan kijelenthetem, hogy a verseny rendezési színvonala meghaladta a nemzetközi átlagot.
Sok versenyző, bíró, és a zsüri tagjai is megerősítettek ebben a véleményemben.
Köszönetet mondok ezért a Magyar Repülő Szövetség és a MALÉV Repülőklub tagjaiból összeállt szervezőknek. Jó hangulatú, lelkes, igazi csapatmunka volt!
Köszönöm támogatóink, kiemelten a Dunakeszi Önkormányzat, a MALÉV Zrt., a Hungarocontrol és a Ramada szálló hozzájárulását a verseny megrendezéséhez.
Köszönöm a külföldi versenyzőknek, csapattagoknak, bíróknak, hogy eljöttek hozzánk.
Remélem, kellemes élményekkel távoznak.
A hazarepüléshez jó időt kívánok!

Nagyon örülök, hogy sikerült egy jó csapatot összehozni. Most nem akarok neveket kiemelni, hosszú lenne a lista, de nagyon köszönöm mindenkinek a munkáját!

Üdvözlettel:

Benedek János
(volt) versenyigazgató


 

2011 évben elért eredmények és a 2012-re érvényes minősítések

 

 

Nemzeti bajnok páros, az Év Sportolója:

Nemes Sándor - Muráti Judit MALÉV RK

XIV. Rally futam éves győztesei:

I.  Mayer Béla - Havlin Péter GYAK  (100 pont)

II. Nemes Sándor - Muráti Judit  MALÉV RK (91 pont)

III. Kocsi H. Krisztián - Bende Zoltán GYAK (82 pont)

 

 

2012. évre érvényes minősítések:

 

Első osztályúak  
Nemes Sándor - Muráti Judit Nemzeti 1. hely
Mayer Béla - Havlin Péter Nemzeti 2. hely
Kocsi H. Krisztián - Bende Zoltán Rally Kupa 3. hely
Hegedűs Olivér - Vincze Péter Rally Kupa 4. hely
Másod osztályúak

 

Németh Gergely - Kardos Ildikó Nemzeti 5. hely
Benedek János - Filemon Edina Rally Kupa 5.hely
Földi Zoltán - Molnár Mihály Rally kupa 6. hely
Dr Zamecsnik Péter - Zorkóczy Krisztián Rally Kupa 7. hely
Strahl István - Noth Péter Rally kupa 9.hely
Harmad osztályúak

 

Gőgh József - Krátky Márk Nemzeti 7. hely
Deák Zoltán - Trencsényi László Nemzeti 8. hely
Bary László - Hennel Sándor Nemzeti 9. hely
Szabó Ádám -  Horti Orsolya Nemzeti 10. hely
Franczer Attila – Cseke Attila Rally kupa 10. hely
Hauser Gábor - Németh János Pál Rally kupa 16. hely
Stark Gáspár - Biliczky István Rally kupa 17. hely
Matusz Balázs – Nagy Gyula Rally Kupa 19. hely
Ignácz Ervin – Szabó Csaba Rally kupa 20. hely

 

   

Válogatott keret tagjai 2012 évre:

 

1. Nemes Sándor - Muráti Judit   MALÉV RK

2. Mayer Béla - Havlin Péter GYAK

3. K. Horváth Krisztián - Bende Zoltán GYAK

4. Hegedűs Olivér - Vincze Péter SZRE

5. Németh Gergely - Kardos Ildikó MSE

 

Tartalék tag:

 

 Zamecsnik Péter - Zorkóczi Krisztián KÉK ÉG RSE

 

 

 

Jóváhagyta a Motoros Általános Repülő  Szakbizottság

 


FAI/GAC ülés, Salzburg 2011. 11. 17-20.

 

November közepén Salzburgban ülésezett a FAI Általános Repülési Szakbizottsága. 23 küldött képviselte országát.

A rally albizottság ülése pénteken délelőtt volt. Első napirendi pontjaként a Dunakeszin megrendezett 8. Rally Repülő Európa Bajnokságot értékeltük. A 13 ország 43 párosát felvonultató verseny rendkívül jó minősítést kapott, nagy mértékben emelte Magyarország megítélését a jó rendezés.

A következő napirendi pont az elkövetkező versenyrendezési pályázatok megvitatása volt. A 18. Rally Repülő Világbajnokság megrendezésére két pályázat érkezett be, Lengyelországtól illetve Spanyolországtól. A lengyel küldött azonban visszavonta a pályázatukat, illetve 2014-re tette át, így csak a spanyol javaslat maradt az asztalon. A helyszín Castellon, Barcelonától 250 km-re délnyugatra, a Földközi-tenger partján. Gyönyörű hely, nagyon kellemesnek ígérkezik az ott tartózkodás, de nagyon messze van, Budapesttől 1800 km. Ezért nem valószínű a saját géppel történő kirepülés, négy nap, 20 óra, a gépbérlet viszont elég drága, pontosan annyi, mint nálunk volt. A nevezési díj több mint a miénk volt, 825 EUR, igaz 6 éjszaka. Első közelítésre 2000 EUR/ fő a költség, nem tudom lesz-e jelentkező egyáltalán.

A következő téma a szabályzat módosítása volt. A szokásosnál több módosítási javaslat érkezett be, az EB tapasztalatai alapján én is adtam be hármat. Velem együtt többen is foglalkoztak a körívek kérdésével. Sok problémát okozott, hogy nálunk nem voltak berajzolva a körívek, bár nálunk ez régóta így van. Hosszas vita után az én javaslatomat fogadták el, elég csak a kör középpontját megadni, a fordulópontokhoz hasonlóan a feladatban. A körívek számát is sikerült lecsökkentenem, max. 3 lehet egy útvonalon. A másik fontos javaslatot a franciák terjesztették elő. Csináltak egy statisztikát az EB eredményei alapján, és abból az derült ki, hogy az első 13 párost alapul véve a büntetőpontok felét tették ki a leszállási büntetések. Ez így nem jó, eleve túl sok, de rossz hatással van a repülésbiztonságra is. Nálunk is volt egy gépsérülés sajnos, meg egy másik is nem hivatalosan, amit a bírók nem vettek észre. A javaslatuk az arányok megváltoztatásáról szólt. Mivel a leszállási pontok rendszere jónak tűnik, nem ahhoz nyúltak hozzá, hanem az időtartás büntetőpontjainak a felemelését kérték 2 helyett 3 pont/másodpercre, valamint a megfigyelési pontok50%-os emelését. Kisebb vita után, némi korrekcióval elfogadtuk ezt a javaslatot is.

Este kirándultunk, megnéztük a Red Bull hangárjait, nagyon impozáns épületek, de a bennük lévő repülőgépek is!

Szombaton tartottuk meg a plenáris ülést. Jean Marc Badan, a FAI idén megválasztott új főtitkára számolt be a Belgrádban tartott FAI konferenciáról, és általában a FAI helyzetéről. A gazdasági válság érezteti a hatását a repülő versenyek szervezését illetően is. 2013-ra nincs jelentkező a Világjátékok megrendezésére. 2015-re tervezik a következőt. 2012-re a mi szakbizottságunkban sincs jelentkező a Precíziós Repülő EB megrendezésére, ez már a következő évek versenyeit tárgyaló napirendi pontnál derült ki. A spanyol pályázatot a rally VB rendezésére elfogadtuk. 2013-ban a németek szerveznek precíziós repülő VB-t, Berlin mellett. Jövőre elő versenyt is tartanak, talán el kellene gondolkodni rajta, hogy inkább a precíziós repüléssel foglalkozzunk a következő két évben, nemzetközi szinten legalábbis. 2013-ban a rally EB megrendezését Dubnica vállalta.

Svájci kezdeményezésre beindult egy új versenyforma szakbizottságunkban, a légi navigációs verseny. Ez egy rövid távú útvonalrepülés. 4 gép repül egyszerre, közel párhuzamos útvonalakon, amelyeket a program dolgoz ki egyenlő hosszúságúra. A magasság- és az útvonaltartást pontozzák. Kieséses rendszerben egy nap alatt lebonyolítható, és csak 4 repülőgép kell hozzá. Több hagyományos versenyen is bemutatják, így a spanyol VB-n is, de bárhol szerveznek, illetve a közzétett program alapján bárki meg tudja csinálni, ha kell, segítenek.

Technikai eszközeinket illetően nagy vita alakult ki. Sajnos a témával megbízott Jan Hanekom ,nem igazán végezte el feladatait, elég nagy káosz alakult ki, különösen a loggereket illetően. Most a fiatal német Ralf Grunwald megválasztásával talán rendeződnek a problémák.

Persze nem az ő személye volt a legfontosabb a választások során. A szakbizottság elnöke Hans Guttmann tavasszal elhunyt repülőbaleset során. Helyét ideiglenesen az egyik alelnök, Vagn Jensen foglalta el, de eddigi tevékenysége nem váltotta be a reményeket, így a szakbizottság elnökének a francia Jean-Pierre Delmast választottuk. Két alelnököt választottunk: az egyik a titkár, ő Hans Schwebel lett, Dél-Afrikából, a másik a pénztáros, akinek engem választott meg a szakbizottság. Nagy mértékben köszönhető ez a jelölés és megválasztás a Dunakeszin megrendezett EB sikerének, de kellett hozzá aktív szabályzatmódosító tevékenységem is. A zsűritagok listájának a módosítása során elfogadták a zsűritaggá minősítésemet is.

A jövőben jelölhető vagyok FAI versenyek főbírói és zsűritagsági illetve vezetői posztjára.

A záró napirendi pont szokás szerint a következő ülés helyének és időpontjának eldöntése. Egy pályázat érkezett Ciprusból. Annyira meggyőző volt, hogy egyhangúlag fogadta el a szakbizottság, 2012. november 1-én Larnacában találkozunk.

 

 

Budapest, 2011. december 15.                                    

 

Benedek János

a Motoros Általános Repülési Szakbizottság vezetője

 

 

Kedves Repülő Barátaim!

 

Közeledik az év vége, itt az idő, hogy felhívjam a figyelmeteket a MRSZ illetve a Motoros Általános Repülési Szakbizottság tagdíjainak a befizetésére.

A MRSZ 2010. május 29-i közgyűlése a tagdíj emeléséről határozott. A határozat értelmében az MRSZ tagdíj, január 31-ig történő befizetés esetén 4500, ennél későbbi befizetés esetén 5000 forint. A szakbizottsági tagdíj továbbra is 3000 forint.

Január 31-ig tehát, 7500 forintot kell befizetni a saját MRSZ-MÁSZB alszámlánkra (ERSTE BANK 11600006-00000000-16562093), lehetőleg egyesületenként összesítve. Lehetőleg átutalással fizessetek, és ne felejtsétek el kitölteni a közlemény rovatot! A közleményben adjátok meg melyik tagszervezettől, hány főre, melyik szakág számára történik a befizetés. Legyetek szívesek nekem küldeni egy e-mailt a befizetés megtörténtéről, és megadni benne a befizetett személyek névsorát.

Aki több szakágban is versenyez, annak csak egy MRSZ tagdíjat kell befizetnie, de a szakági tagdíjakat minden szakágba be kell fizetni, külön-külön a megfelelő szakági számlákra.

Az MRSZ főtitkára 4/2011. számú Intézkedésében új regisztrációs eljárást vezetett be. Az Intézkedés, és a kitöltendő regisztrációs lap megtalálható az MRSZ honlapján. A regisztrációs lap letölthető a Dokumentumok rovatból. Azért nem küldöm el nektek, mert még változhat, használjátok mindig a legfrissebb változatot.

Mellékelni kell egy igazolványképet is. Erre a NSSZ kártya kiállítása miatt van szükség. Akinek az anyaga már bekerült, annak nem kell újat beküldeni, ha nincs változás az adataiban, elég, ha befizeti az összeget.

Nézzetek utána, hogy klubjaitokban hogyan történik ez a befizetés, és próbáljátok meg elérni létszámunk növelését!

Mellékelem a jövő évi Versenynaptár tervezetét, hogy kellemesebb dolgokon is gondolkozzatok!

 

Mindenkinek Kellemes Karácsonyt, és repülésben gazdag Boldog Új Évet kívánok!

 

Budapest, 2011. december 21.

Benedek János

MÁSZB vezető

 

benedek.janos@gmail.com

+36 20 322-4542